Prin 1994 ne certam ca să stabilim care e cel mai slab album Iron Maiden. Cel
mai slab însemnând, fireşte, cel mai puţin bun, pentru că toate ne plăceau
foarte mult. Poate veţi rămâne surprinşi auzind că principalul candidat la
coada clasamentului era "Seventh Son of a Seventh Son", dar pe vremea
aceea Maiden însemna pentru noi piesele cu structuri clar definite de pe
"Piece of Mind". Acela era modelul, restul era în regulă, dar sub
standard. Dar să lăsăm în urmă ale copilăriei patimi şi să spunem că, în cele
din urmă, am concluzionat cu toţii - probabil alături de membrii trupei - că
cel mai slab album de până atunci (Dickinson era încă în trupă şi abia ieşise
"Fear of the Dark") era "No Prayer for the Dying" (1990).
"Cred că şi primele demouri Dream Theater au un sunet mai bun",
spunea Bruce Dickinson. Însă, cum spuneam, cel mai slab însemna cel mai puţin
bun. Iar pentru mine "No Prayer..." a fost totdeauna un album
special, poate şi pentru că e primul disc Maiden pe care l-am ascultat şi
primul album de metal din colecţia mea; înregistrat pe o casetă virgină TDK de
Mosh din Piaţa Romană, care îi spunea "nopreăru'". Nefiind niciodată
foarte interesat de sunet, am auzit de la început piesele de rezistenţă -
"Holy Smoke", "Bring Your Daughter... To the Slaughter",
"Mother Russia" - , apoi umplutura. Cu timpul, m-am îndrăgostit de
umplutura respectivă. Şi, nebăgate în seamă, "Public Enema Number
One", "Fates Warning" sau "Hooks In You" au devenit cu
adevărat coloana sonoră a acelor zile de adolescenţă. După 25 de ani mi-am dat
seama cât iubesc acest album. Şi am ales una dintre piesele neglijate, "Run
Silent Run Deep" - structura e simplă, construită în jurul cupletului
strofă-refren, dar acesta din urmă e atât de agăţător, modulaţia de la solo
atât de reprezentativă, mersul basului un simbol atât de perfect al stilului
Steve Harris, încât ar fi chiar păcat ca un asemenea cântec să intre în uitare.
Inspirat din romanul căpitanului de marină Edward L. Beach Jr. şi din adaptarea
lui cinematografică (cu Clark Gable în rolul principal), cântecul coboară din
înaltul versurilor despre aviaţie în lumea luptelor submarine din Al Doilea
Război Mondial: avem dramatism, moarte, curaj, disperare, onoare, luptă. Poate
o definiţie heavy-metal. Cu siguranţă o piesă memorabilă.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment