Mi se pare foarte tristă confuzia între tabere și ura care
subîntinde aparenta discuție. Dacă pot înțelege perfect ONG-urile și
militanții direct dependenți de anumite finanțări (chiar știu cum se
supraviețuiește în mediul ăsta când vii cu o agendă străină de interesul
larg – primești banii sponsorului o dată cu agenda), mi se pare greu de
acceptat că prieteni care au apucat să vadă fața hâdă a comunismului nu
reușesc să vadă același arsenal de minciună, calomnie și amenințare
împins de stipendiații care s-au adaptat noului sistem. Turnătorul și
securistul de altădată sunt azi gazetarul abonat la dezinformare
(fluctuațiile CTP-ului ar fi amuzante, dacă nu ar fi triste) și
ONG-urile care au dat la schimb morala pe bani. Dovada evidentă e clipul
Papaya, plin de ură la adresa credinței și moralității propriului
popor. De fapt asta e problema, la chemarea unor dubioși acceptăm să ne
urâm credința înainte chiar de a o fi înțeles. Dar chiar dincolo de
problema normei morale, cum putem urma sfatul de a sta acasă al celor
care au dezinformat permanent, aruncând în fiecare zi pe piață minciuni
și aducându-i pe toți implicați sincer în dezbatere în pragul crizei de
nervi? O scurtă listă: „referendumul e al lui Dragnea”, „întrebarea e
prea largă”, „Rusia e implicată”, „neoprotestanții din SUA sunt
implicați”, „se iau drepturi” eventual „ale omului”, totul culminând cu
ieșirea din UE. Au existat, evident, și „împaciuitoriștii”, care iubesc
valorile creștine, dar cheamă pe toată lumea să stea acasă că așa e
pace. Toate minciuni aruncate pe piață pentru a viraliza confuzia. E
evident chiar și pentru cine nu a studiat comununicare că a fost vorba
de o acțiune extrem de bine clădită, cu mesaje simple și percutante,
mimau buna credință deși nu acceptau nici un argument, zeci de
necunoscuți au apărut pe pagini pro-referendum să trolleze, totul cu
scopul clar de a-i aduce pe cei nehotărâți în punctul de a depune armele
și a reveni în carapace, nemulțumiți de atâta tărăboi. Abia dacă faceți
asta ați fost manipulați. E exact dorința celor care au purtat această
luptă digitală. Îi zic luptă, pentru că doar acolo îți este permis să
minți și să înșeli pentru a-ți învinge adversarul cu orice chip. Iar
adversarul lor sunt valorile tradiționale și morala, în general, cu care
s-au luptat și pe când ei erau securiștii lui nea Nicu, și acum. Iar
noi ne chinuim să demontăm RoExit aruncat pe piața informației de un ...
fost sereist. Dacă nu mergeți la vot, ei și-au atins (a câta oară?)
scopul. Dacă credeți că e o exagerare, puneți-vă întrebarea dacă ați
ieși acum la luptă pentru țară. E așa de coruptă, mai bine să ne conducă
străinii, nu? La ce bun Iorga, atunci când îl ai pe Boia? Acum și la
oricare vot: a sta acasă înseamnă a lăsa pe alții să decidă pentru tine.
Și, până la urmă, nu se ocupă NATO de securitatea noastră și UE de
reformă, ce să ne mai deranjăm? Doar că nu așa a fost câștigată
independența, nu așa a fost apărată țara, nu așa a fost făcută Unirea.
Pe care le considerăm subînțelese și nu înțelegem, așa cum copiii noștri
nu mai înțeleg coada la pâine și programul de 2 ore la tv. Ca putere
străină, ce poți cere mai mult de la o țară decât să se urască pe sine?
Și cică așa ne opunem Rusiei. Cine crede asta, nu cunoaște Rusia și nu
cunoaște cum se întâmplă lucrurile la nivel internațional. Numai colegii
știu la câte întâlniri pe muchie de cuțit am fost cu Rusia și am
negociat la sânge. Nimeni nu te respectă dacă tu însuți nu-ți aperi
propriile valori și interese. Dacă ar fi fost plătiți de Rusia n-ar fi
făcut activiștii anti-referendum treabă mai bună.
Ce a avut și
riscă să piardă România, pe urma suratelor ei occidentale, este acordul
tacit asupra temelor fundamentale ce ține în picioare un popor. E firesc
unei societăți să urmeze elita într-un domeniu dat, nu toți oamenii
sunt chemați să se ocupe de literatură, de construcții sau de medicină,
ca să iau doar câteva exemple. Se pleacă de la prezumția generală că
fiecare își respectă standardele profesiei și, în general, ceilalți
acceptă tacit autoritatea acestora. Așa a fost și în cazul credinței,
autoritatea Bisericii era respectată (sigur, există preoți slabi așa cum
există medici slabi) și marile personalități, inclusiv din lumea
științifică, urmau acestei autorități în chestiuni morale. Slavă
Domnului, nu am avut nici revoluția franceză, cu al său regim al
terorii, nici pe cea rusă. Deși generalizat, comunismul a fost de
import, livrat cu tancul. A decapitat România și i-a aruncat elita în
gropi comune și temnițe pentru a putea conduce. Lupta împotriva propriei
credințe nu este și nu a fost a noastră, ci a lor, a celor care au
dorit anihilarea noastră ca societate articulată. Revoluția ne-a dat
șansa să ne regăsim, să-i cinstim pe cei morți pentru libertate și
credință în cele mai negre zile ale comunismului. În libertate fiind, nu
putem părăsi ceea ce ei nu au cedat în cele mai cumplite torturi.
Dintre homosexuali, foarte puțini își doresc un astfel de „drept” la
căsătorie pentru ei (o minoritate foarte mică într-o minoritate foarte
mică), iar grupurile de presiune care intervin o fac în primul rând în
virtutea crezului lor anti-creștin și relativist moral. Diferența dintre
cele două abordări e marcată cel mai evident de Dolce&Gabbana,
cuplu homosexual care s-a exprimat împotriva modificării conceptului
tradițional de căsătorie. Deci poți fi foarte bine homosexual și să
respecți valorile și tradiția în care te-ai născut.
Da, ura
există acum în societate, dar nu e cauzată de referendum. El doar a dat
ocazia exprimării cu aplomb a multelor alinturi „pupător de moaște”,
„fanatic”, nazist” etc ce se ițeau ici și colo de multă vreme în spațiul
virtual, repetare aproape mecanică a acuzelor din ultimii ani din
Pravda, pardon, Adevărul, EvZ, Realitatea etc.
Există un
argument important adus în discuție de opozanții referendumului legat de
ideea apartenenței la Europa. După vreo 15 ani petrecuți la Bruxelles,
dintre care aproape opt lucrați la Comisia europeană, pot să spun că,
din păcate, noi am ajuns în Europa la spartul petrecerii. Dincolo de ce
este evident pentru toată lumea – criza economică, cea demografică, a
imigranților etc – UE a luat în ultimii 10 ani un viraj strâns la
stânga, s-a depărtat de fundamentele ei creștine și e în marș forțat
spre implementarea unor politici care nu au nici o treabă cu interesul
cetățeanului. De exemplu, dacă libertatea de mișcare a cetățenilor a
fost o mare reusită, eșecul actualei politici privind imigrația riscă să
anuleze aceste beneficii. Asta nu înseamnă că este în interesul nostru
dezintegrarea Uniunii sau ieșirea noastră, din contră!, doar că trebuie
să ne și trezim la realitatea că luna de miere europeană s-a terminat și
că trebuie să fim foarte atenți la evoluția UE, pentru a o putea
influența, căci soarta ei este și a noastră acum. Sunt truisme, dar
trebuie spuse. Noi în acea Europă frumoasă anti-comunistă, liberă și
dreaptă voiam să ne integrăm și nu reușim să ne adaptăm la realitatea de
după ridicarea voalului la nuntă. Trebuie multă înțelepciune aici, dar
în nici un caz nu cred că a îmbrățișa neo-marxismul după atâția ani de
comunism este o soluție. Și e o greșeală să credem că a-l refuza ne
transformă într-un fel de paria. Știm cum arată soacra neomarxismului,
am trăit atâta timp cu ea în casă! Avem un rol important, ca
supraviețuitori ai comunismului, să arătăm ce e bine și ce nu e bine ca
UE să facă atunci când discută diverse politici (oricum, problema
casatoriei e in zona competentei nationale exclusive). Aici e o durere
constantă pentru noi, că ne e foarte greu să acționăm ca membru real, nu
ca acceptat în club. Altfel, cred că toată lumea s-a lămurit că RoExit a
fost doar o petardă, PSD nu și-a dorit niciodată ieșirea din UE,
macazul a fost schimbat acum muultă vreme sub Năstase, că doar nu crede
cineva că integrarea în UE și NATO s-a făcut fără voia lor. Suntem țara
cu cea mai mare fidelitate declarată față de UE, cred, ar fi și
imposibil, nu doar improbabil.
Modernitatea nu înseamnă (sau nu
trebuie să însemne) nici anihilarea credinței, nici triumful
relativismului moral. Nu numai Ștefan cel Mare avea duhovnic, ci și
Newton. Din gașca celor care au produs revoluția cuantică, Planck era
creștin practicant, Heisenberg creștin practicant și foarte credincios,
Pauli era creaționist, iar von Neumann a cerut și a primit pe patul de
moarte Sfânta împărtășanie, deși fusese mai degrabă agnostic restul
vieții. Un fizician (agnostic) de care-mi place foarte mult, Richard
Feynman, zicea:
"I do not believe that science can disprove the
existence of God; I think that is impossible. And if it is impossible,
is not a belief in science and in a God — an ordinary God of religion — a
consistent possibility? Yes, it is consistent." (...) "I don’t believe
that a real conflict with science will arise in the ethical aspect,
because I believe that moral questions are outside of the scientific
realm."
"The typical human problem, and one whose answer religion
aims to supply, is always of the following form: Should I do this?
Should we do this? Should the government do this? To answer this
question we can resolve it into two parts: First — If I do this, what
will happen? — and second — Do I want that to happen? What would come of
it of value — of good? Now a question of the form: If I do this, what
will happen? is strictly scientific. As a matter of fact, science can be
defined as a method for, and a body of information obtained by, trying
to answer only questions which can be put into the form: If I do this,
what will happen? The technique of it, fundamentally, is: Try it and
see. Then you put together a large amount of information from such
experiences. All scientists will agree that a question — any question,
philosophical or other — which cannot be put into the form that can be
tested by experiment … is not a scientific question; it is outside the
realm of science. I claim that whether you want something to happen or
not — what value there is in the result, and how you judge the value of
the result (which is the other end of the question: Should I do this?),
must lie outside of science because it is not a question that you can
answer only by knowing what happens; you still have to judge what
happens — in a moral way. So, for this theoretical reason I think that
there is a complete consistency between the moral view — or the ethical
aspect of religion — and scientific information."
„Should I do
this?” Should we do this? Refuzăm competența propriei credințe în astfel
de chestiuni cum e cea a căsătoriei și îmbrășișăm o doctrină a
eliberării sexuale în forma în care ea era promovată de cea mai neagră
ideologie: bolșevismul. Căci schimbarea căsătoriei nu are nici o
legătură cu știința, ci cu ideologia. Două sunt lucrurile care au
rezistat comunismului : familia și credința. În fața eșecului
bolșevismului de a convinge poporul rus de a îmbrățișa amorul liber, o
dată cu Stalin s-a trecut la un comunism naționalist, de care ulterior
ne-am „bucurat” și noi. Până și ei și-au dat seama că nu pot schimba
firescul.
„Şi unul din capetele fiarei era ca înjunghiat de
moarte, dar rana ei cea de moarte fu vindecată şi tot pământul s-a
minunat mergând după fiară.” Reușim să-i distingem pe cei care ne
conving să renunțăm la propria morală și credință? (vorbesc de cei care
au poziții influente de pe care strigă) Nu seamănă cu cei care au ajutat
la instaurarea comunismului, acomodanți (a nu fi astfel înseamnă acum a
fi fascist), gata de compromisuri morale, care ne-au turnat rudele
pentru a le fi lor bine în comunism, care au întors ochii atunci când a
fost bătută elita României pentru că îndrăznea să fie credincioasă și
patrioată? Părinții și bunicii noștri se cununau pe ascuns și nu au
renunțat la căsătorie așa cum a fost ea înțeleasă de secole, amenințați
fiind și urmăriți. Avem noi, oare, obrazul să stricăm frumusețea asta de
moștenire curată pentru câteva ONG-uri gălăgioase, nu ne facem de
rușine?! Tot ce am reușit, ca popor, a fost prin credință. Regele Mihai a
fost un creștin asumat. Coposu, după ce a făcut ani grei de pușcărie și
a purtat sarcina grea de a fi stâlpul (singurul?) opoziției
anticomuniste și după 89, s-a opus inclusiv înlăturării Art. 200 din
Codul penal (am zis, dpmdv dezincriminarea era necesară, căsătoria gay,
nu, pentru că nivelează nenatural, deci în stil marxist).
Una e
să nu discuți astfel de probleme, să nu te preocupe în mod curent, și cu
totul altceva să fii indiferent când se încearcă reafirmarea unei
poziții morale de esența propriei credințe în fața tăvălugului cultural
neo-marxist. Ca de fapt, daca închizi robinetul apocaliptic lasat sa
curga de activistii anti-referendum, tot ce se cere e sa clarificam o
realitate valabila acum si in tot trecutul, doar pentru a evita viitoare
alterari. Daca apocalipsa homofoba anuntata de ei exista, de ce nu o
traim deja?
Datorită câtorva oameni avem șansa de a ne vaccina
împotriva unei boli pe care noi am avut-o deja, dar în altă formă, căci
cu ajutorul lui Dumnezeu am scăpat de ciuma roșie. Atunci s-a început cu
politica de forță. Acum se începe cu perfidia, dar vedem deja că, acolo
unde s-a introdus, se ajunge și la forță, căsătoria homosexuală a fost
urmată de persecutarea creștinilor și introducerea noii realități drept
normativă, cu accent pe reeducarea morală în școli. Așa cum nu a fost
nevoie decât de un capăt de pod pentru a introduce comunismul în
România, e suficientă o minoritate pentru redefinirea accepțiunii
întregii societăți față de căsătorie. Vor urma manualele, campaniile
(deja Min. Învățământului lansase platforma de (re?)educare parentală,
retrasă ulterior, nimeni n-a țipat că se aruncau 70 de milioane pe an),
cofetarul amendat și hărțuit, episcopul trimis în judecată, primarul
căruia i se refuză obiecția de conștiință – cum s-a întâmplat în Vest.
Ni se va părea normală peste câțiva ani introducerea în codul penal a
homofobiei și transfobiei (orice jurist ar trebui să fie oripilat de
introducerea unor infracțiuni de gândire, imposibil de definit astfel
încât să fie evitate abuzurile), cum a făcut zilele trecute Elveția și
au făcut deja alte țări. E firesc, suntem asistați și asta e mai bine
pentru noi, nu?
Trebuie să știm că față de asta ne poziționăm acum,
la referendum! E încercarea de a salva libertatea de a spune că exista
firesc și nefiresc, bine și rău. E șansa de a afirma în ce credem,
revanșa istorică față de comunism. Și, mai ales, prelungirea inocenței
copiilor noștri. „Şi cine va sminti pe unul din aceştia mici, care cred
în Mine, mai bine i-ar fi lui dacă şi-ar lega de gât o piatră de moară
şi să fie aruncat în mare.”
Friday, October 5, 2018
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
Uite, mie mi-a placut asta: https://www.facebook.com/adela.manolache.9/posts/2158258574193749 PLEDOARIA UNEI MAME IN FATA POPORULUI SAU ROMAN
Din care extrag partea mea preferata:
Vedeti dumneavoastra, totul pana la lege. Odata ce sunt bagati in LEGE acesti minoritari, ma baga si pe mine in dormitorul lor. Eu chiar nu vreau asta. Si nu vreau nici copilul meu sa intre acolo fara acordul meu. Nu gasesc util sa mi se faca aceasta reeducare si mi se pare ilegal ca nu voi avea dreptul sa ma opun.
Cei de la Papaya sunt PLAGIATORI. Și-au realizat clipul pe tiparul stilistic al serialului The Handmaid's Tale, bazat pe un roman pretins SF, în realitate propagandă de extrem[ st\ng[ a unei dudui din America. Deci, cine se-aseamănă în idei bolșevice, se adună.
Post a Comment