Suntem în anul 1969 şi un tânăr grup din Aston, Birmingham, locul de
baştină al celebrei echipe de fotbal Aston Villa, deschide ochii într-o lume al
cărei mers o duce spre sfârşitul perioadei hippie şi începutul unui rock mai
dur, lipsit de iluzii, sălbatic. Totuşi, puncte comune cu trecutul există şi
unul dintre ele este fără îndoială influenţa blues. Tony Iommi (chitară),
Geezer Butler (bas), Bill Ward (tobe) şi aiuritul solist vocal John
"Ozzy" Osbourne sunt pe cale să-şi schimbe numele din Earth în Black
Sabbath. Între timp însă, managerul lor, un oarecare Jim Simpson, insistă ca
băieţii să înregistreze ceva. Nu piese proprii, ci compoziţiile lui Norman
Haines, solist vocal şi claviaturist trecut prin grupul cu viaţă scurtă
Locomotive. Aşa ia naştere primul material realizat vreodată de cei patru
într-un studio, ieşit la iveală mult mai târziu. Dacă despre "Thomas
James", o instrumentală asociată adesea cu acest prim demo pierdut, unii
spun că nu e înregistrată de trupă, în ciuda riff-ului care trimite direct la
piesa "Black Sabbath", în privinţa lui "The Rebel" nu
există nicio îndoială: e componenţa clasică a grupului, plus sus-numitul Norman
Haines la clape, plus câteva armonii vocale în falset. Nu sună deloc a ceea ce
a făcut Black Sabbath mai târziu, spun unii - şi totuşi, solistica lui Iommi,
vocea lui Ozzy, surprinzător de curată dar cu aceeaşi pronunţie defectuoasă
care l-a făcut celebru şi secţia ritmică poartă deja amprenta care se va auzi
ani de-a rândul începând cu 1970. Altfel, un moment inedit şi plăcut dintr-o
preistorie muzicală dezgropată după ani de uitare.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
Sălbatic, fără iluzii, dar sună bine, frumos, curge melodic. Pensionaru'
Post a Comment